tisdag, augusti 4

Norge!

Trondheim
Trondheim





Jag och Maylinn



Restaurangen 74 meter upp!





Ett jätte fint hus vid vägen i orkdal, helt övergivet!






"Norrmän"



Domkyrkan


jag och linnea!


Linnea och maylinn







nu är jag hemma igen! har ioförsig varit de nästan en vecka men jag har jobbat och inte haft internet på den här datorn! haha
kan inte beskriva med ord hur mkt jag tyckte om att vara där! helt sinnessjukt! älskar landet, personerna och chipsen! haha :) resan dit var ganska dryg! 4 timmar med buss till sundsvall och sen efter att väntat där en timme så väntade 7 timmar med tåg! huvva.. mende va skönt att kliva av och äntligen träffa henne igen! :D och jag fick ju träffa Linnea med! moster flicka! ;D första dagen var vi mest hemma och tog det lungt! och va hemma hos hennes mamma :) och ni ska bara fatta hur fint alla bodde! lyx. sen for vi även in till storstaden! trondheim var 100 ggr finare än jag föreställt mig! jätte mkt fina hus och nära havet! :D och domkyrkan! ohmy... den var inte liten!! och på ikea var vi! jag var ju tvungen att få känna på lite sverige när jag va där hahaha.. vi var även på en restaurang som var 74 meter upp i luften och snurrade runt medan man åt! så man kunde se hela byn :D nice vare! sen va vi och såg ice age 3! den var dock inte så bra som man trodde att den skulle vara men jag är stolt att jag fattade alla dialekter på norska! :D sen den dagen jag skulle hem var de så klart fiiin väder... men de var inte dåligt innan men de va då defenitivt inte så fint ahha.. den var de 9 timmars resa hem igen. less var jag!

och snart är de dags att resa igen!! stockholm me tjejerna! tack för att ni ordnade allt när jag va borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar